Coop og Salling Group indfører "hygiejnelinjer" i supermarkederne
Både Coop og Salling Group indfører nu såkaldte "hygiejnelinjer", som er tape-afmærkninger på gulvet, der skal minde kunderne om at holde afstand til hinanden og til personalet.
Det skriver Politiken.
Afmærkningerne sættes med halvanden meters afstand og på den måde gøres det tydeligt for kunderne, hvor lang afstand de mindst skal holde til hinanden for at reducere smittefaren ved Covid-19.
Kasper Reggelsen, der er pressechef i Salling Group, fortæller desuden, at kæderne i koncernen har intensiveret rengøringen blandt andet med ekstra grundig desinficering af overflader for eksempel på kundevogne og indkøbskurve og af personalets hænder.
- Vi vil gerne slå fast, at der ikke er fare ved at købe varer i supermarkederne. Men vi skal huske at holde afstand til hinanden, og der har vi brug for kundernes hjælp«, siger kvalitetschef i Coop Malene Teller Blume.