Salget af vegetarisk måltidskasse tredoblet hos Nemlig.com
Salget af måltidskasser på nemlig.com er gået over al forventning i det nye år, og særligt salget af den vegetariske måltidskasse buldrer afsted.
Faktisk er salget af den vegetariske måltidskasse tredoblet i uge to, sammenlignet med sidste år, fortæller Nemlig.com i en pressemeddelelse.
- Der er kommet meget fokus på klimaet det seneste år, og det ses også i kundernes indkøbsvaner her i starten af året. Vi sælger stadigvæk rigtig mange slankekasser i januar, da flere danskere gerne vil spise sundere, men kundernes fokus på klimaet trækker nu også mod mere kødfrie alternativer, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com.
Faktisk er det hver 10. kunde, der køber måltidskasser på Nemlig.com, der har valgt en vegetarisk måltidskasse i starten af 2020, og det er en ny rekord for salget af den vegetariske variant.
- Mange kunder blander retterne i deres måltidskasse via vores Byg-Selv koncept. Det gør det nemmere for mange familier at servere velsmagende hverdagsretter uden kød i løbet af en almindelig uge. Muligheden for at stifte bekendtskab med de kødfrie retter kan være medvirkende til at flere kunder prøver en vegetarisk måltidskasse her i starten af året, siger Mikkel Pilemand.
Salget af måltidskasserne oplever generelt et stort løft i januar, hvor salget er steget med knap 50 procent i uge to, sammenlignet med samme periode sidste år.
- Interessen for måltidskasser er generelt stor, og kræver at vi hele tiden tilpasser os til kundernes forventninger. Derfor vil vi også hele tiden investere i udviklingen af vores måltidskasser, så vi kan ramme flere danskeres behov for sunde, lækre og varierede middagsretter i hverdagen, siger Mikkel Pilemand.