23948sdkhjf

Burger King lancerer kødfri succes i Danmark

Burgerkøden Burger King melder sig nu også for alvor ind på det danske marked for plantebaseret kost - med en kødfri variant af kædens verdenskendte Whopper.

Den hedder Rebel Whopper og flyver allerede over disken i USA og Sverige og er én af burgerkædens mest succesfulde lanceringer nogensinde, fortæller Burger King i en pressemeddelelse.

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af Whopper'en i den amerikanske sydstatsby St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhovedet var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage, før burgergiganten besluttede at rulle den plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Den kødfri Whopper drev fem procent af Burger Kings salg i USA i tredje kvartal af 2019. Svenskerne blev de første udenf or USA til at opleve den grønne Whopper, som blev lanceret i Sverige under navnet Rebel Whopper i juni. Nu er turen kommet til Danmark, hvor Rebel Whopper kommer på menuen i alle 56 danske Burger King-restauranter i dag.

- Vi er sikre på, at Rebel Whopper’en er burgeren, mange har ventet på, og at den vil falde i god smag hos danskerne. Den giver det ultimative plantebaserede bøf-alternativ kombineret med den ikoniske Whoppers smag og indhold. Vi forventer, at Rebel Whopper vil blive et populært valg for mange danskere, da vi allerede oplever en stigende efterspørgsel på de kødfri alternativer, fortæller Daniel Schröder, nordisk marketingchef for Burger King.

Med en lancering i over 25 lande og over 2.500 restauranter bliver Rebel Whopper-lanceringen én af de største i Burger Kings historie. Burger King bliver tilmed den største restaurantkæde, der tilbyder en plantebøf på tværs af Europa, konstaterer kæden.

Burger King har udviklet burgeren sammen med hollandske The Vegetarian Butcher, der har stået bag den vigtigste del af burgeren - plantebøffen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082