23948sdkhjf

Nestlé og Starbucks går sammen om ny kaffe til detailhandlen

I disse dage går to af verdens mest kendte kaffebrands sammen ind i dansk detailhandel.

Nestlé og Starbucks er nemlig gået sammen om et bredt sortiment af Starbucks-kaffe, fortæller Nestlé i en pressemeddelelse. 

Muligheden kom efter, at Nestlé og Starbucks officielt oprettede en global kaffealliance i august sidste år.

Som en del af aftalen på USD 7,15 mia. (48 mia.kr.) erhvervede Nestlé licensen til at markedsføre Starbucks kaffe- og teprodukter i Retail samt Food Service over hele verden.

- I dag bringer vi en ny serie af spændende premium Starbucks-kaffeprodukter til de danske forbrugere. Vores forventninger er meget høje, da vi fortsat stræber efter at glæde forbrugere og kunder i Danmark ved at levere den bedste kaffeoplevelse derhjemme, siger Henriette Kjær Schmidt, landechef i Nestlé Danmark.

Med Starbucks-kaffeprodukter forventer Nestlé at kunne nå de nye generationer af kaffedrikkere endnu bedre.

- Udvidelsen af kaffebarer som Starbucks har gennem de seneste år udviklet kaffekulturen blandt især den yngre generation. Unge kaffedrikkere har en tendens til at prøve forskellige kaffedrikke, bl.a. med mælk. Med de nye Starbucks-kaffeprodukter, som sælges i detailhandlen, kan forbrugerne nu nemt genskabe deres foretrukne Starbucks signatursmag i hjemmet, forklarer Henriette Kjær Schmidt.

I 1946 lancerede Nestlé den første instant kaffe på det danske marked – Nescafé Gold.

I 2006 blev Nespresso introduceret som de første kaffekapsler i Danmark, og med lanceringen af Starbucks har Nestlé nu en af verdens mest kraftfulde kaffeporteføljer,der kombinerer nogle af verdens mest ikoniske kaffemærker: Nescafé, Nespresso og Starbucks.

Søger forretningsområder med høj vækst
Kaffe er en af Nestlés hurtigst voksende kategorier.

- Vi fortsætter aktivt med at udvikle vores portefølje mod attraktive forretningsområder med høj vækst. Starbucks-aftalen, der blev indgået i 2018, er et meget godt eksempel på, hvordan vi investerer for at skabe mere værdi for vores kunder og forbrugerne, siger Henriette Kjær Schmidt.

Alliancen mellem Starbucks og Nestlé forventes at styrke Nestlés førende position på det globale kaffemarked.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095