23948sdkhjf

Flammen satser på både take away, brunch og flere restauranter

Restaurantkæden har efter flere års vokseværk fået ny strategi og mere struktur. Nu skal brat opbremsning i indtjeningen være fortid.
2018 blev det hidtil dårligste år for restaurantkæden Flammen, som måtte nøjes med et overskud på 1,8 millioner kroner, men nu er kæden klar til at gå i offensiven med en ny strategi.

Flammen vil udvide med mere take away og brunchbuffet i weekenden på udvalgte restauranter, og der er også planer om flere danske restauranter end de nuværende 15 - og senere også i udlandet.

Det skriver Finans.

- Jeg ser et potentiale for yderligere fem-seks restauranter. Vi forhandler om lejemål, og jeg forventer, at vi vil åbne en ny restaurant inden udgangen af næste år. Derefter afhænger ekspansionen af, hvor vi kan få de rette placeringer. Vi vil for eksempel gerne åbne restaurant i det nordlige Sjælland, siger Flammen-direktør Piet Klein til mediet.

Den nye strategi indebærer ifølge Piet Klein også, at gæsterne skal forkæles mere. Kæden vil desuden satse mere på at tiltrække selskaber, events og familier med større børn, og Flammen har ansat en HR-chef til træning og uddannelse af medarbejderne.

Flammens fundament er fortsat den store grillbuffet med masser af kød, men direktøren lader til Finans forstå, at "vi følger udviklingen øje, og vi har allerede en vegetarsteg af plantebaseret kød blandt vores tilbud". Og han vil ikke udelukke, at Flammen i takt med kundernes behov og ønsker kan udvide med flere kødfrie alternativer, eksempelvis et tilbud om buffet uden kød.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08