23948sdkhjf

Salling Group ligger i bunden på service og tillid

En storstilet imagekampagne har ikke båret frugt, og Føtex, Bilka og Netto ligger alle under middel i nyt brancheindeks.

Siden navneskiftet fra Dansk Supermarked til Salling Group for halvandet år siden har koncernen arbejdet hårdt på at forbedre sine kæders image blandt befolkningen. 

Det skal blandt andet ske ved hjælp af en modernisering af Nettokæden og ved at forbedre Føtex-kædens profil ved at involvere sig i lokale projekter

Men indtil videre har det ikke båret frugt, for i årets brancheindeks fra Loyalty Group ender Føtex på en samlet sjetteplads, Bilka på en niendeplads og Netto på en tiendeplads, hvilket er under gennemsnittet for de 11 kæder, der er med, skriver Dansk Handelsblad

Endnu værre ser det ud, hvis man bryder resultaterne op og ser på forbrugernes vurdering af kædernes serviceniveau, hvor Salling Groups kæder ender på de tre bundplaceringer.

Også i forhold til "tillid" er der problemer, og kun i forhold til begrebet "værdi for pengene" ligger Salling Groups kæder over Coops. De to koncerner får henholdsvis 78 og 76 point, mens gennemsnittet ligger på 84.

Salling Group ønsker ikke at kommentere på resultaterne. 

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14