23948sdkhjf

Næsten halvdelen af kunderne køber alt deres Nutella i Tyskland

Det handler ikke kun om prisen, lyder det fra analysefirma.

Nutella er et produkt, man ofte forbinder med grænsehandel, og det er der en god grund til. 

For næsten halvdelen af de danske kunder (41 procent) køber udelukkende deres Nutella i Tyskland, fortæller Dansk Handelsblad

Grunden til, at Nutella er så populært at købe i udlandet, er i høj grad prisen.

En test, som Dansk Handelsblad har foretaget, viser nemlig, at kiloprisen på Nutella i den tyske grænsebutik Otto Duborg er på bare 40 kroner sammenlignet med knap 95 kroner på danske nemlig.com. 

Men det handler ikke kun om prisen, skriver analysefirmaet AIM Create, der har stået bag undersøgelsen med de danske forbrugere. 

- Lavere priser er selvfølgelig afgørende for, at kunder vælger at købe et produkt ved grænsen. Men vi mener i lige så høj grad, at der er mærker, der har formået at tale til “grænsehandelsoplevelsen” – og dermed øge købelysten ved grænsen. Særlige emballagestørrelser eller mængderabatter, som forbrugere ikke møder i den danske dagligvarehandel, er eksempler på dette, lyder det fra AIM Create. 

Der er flere grunde til den høje pris på Nutella i Danmark, men det handler først fremmest om, at produktet er omfattet af flere afgifter som chokolade- og sukkerafgifter. 

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094