23948sdkhjf

Lidl planlægger mere end 100 nye butikker

Lidl har penge nok, og derfor kan kæden kigge lokalplaner og investere langsigtet i placeringer til nye butikker.

Det kan betale sig at tænke langsigtet og undersøge, hvor man bedst placerer sin butik - ikke bare i dag men også om fem, 10 eller 15 år. 

Og fordi tyskejede Lidl har penge i ryggen fra en af verdens største detailkoncerner, kan kæden gøre netop det, skriver Dansk Handelsblad

Lidl har sat sine tre danske ejendomskontorer i gang med blandt andet at kigge lokalplaner og på andre måder afgøre, hvor fremtidens succesfulde detailbutikker skal ligge. 

– Vi arbejder konkret på et trecifret antal placeringer. Vi tænker langsigtet, og det betyder 15 år plus, siger adm. direktør for Lidl Danmark, Dirk Fust.

Lidl er en del af tyske Schwarz Gruppe, der i foråret 2018 kunne fremlægge et regnskab med en rekordomsætning på næsten 800 milliarder kroner. 

Lidl har 120 butikker i Danmark. 

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement)

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11