23948sdkhjf

Coop vil give strategisk rådgivning til små fødevarevirksomheder

Coop Crowdfunding og Connect Denmark har indledt et samarbejde om hjælp til mindre virksomheder inden for mad og drikke.

Coop udvider nu hjælpen til små og mellemstore danske fødevareproducenter.

Med en ny aftale med organisationen Connect Denmark vil Coop Crowdfunding rådgive både eksisterende og nye leverandører og samarbejdspartnere inden for iværksætteri.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Connect Denmark er et landsdækkende kompetencenetværk med cirka 800 medlemmer, som hjælper iværksættere samt små og mellemstore virksomheder med professionel sparring.

Netværket består af erfarne ledere, eksperter og nøglemedarbejdere fra både små og store virksomheder og organisationer som Dansk Industri, EY, DTU, Atea, Atradius og Vækstfonden.

Nu stiller Coop en række af sine egne eksperter inden for forretningsudvikling, indkøb og markedsføring til rådighed som rådgivere for mindre virksomheder.

- Vi ønsker at være nummer et i udviklingen af nye fødevarevirksomheder for at skabe fornyelse i vores branche og sikre kunderne nye og bedre dagligvarer. Med dette samarbejde kommer vi tættere på og kan få forhåbentlig gøre en forskel for de ildsjæle, som brænder for bedre mad, siger foreningsdirektør Mike Dranov, Coop Amba - foreningen der ejer Coop Danmark og Coop Crowdfunding.

Connect Denmark har siden starten hjulpet mere 2500 virksomheder på vej.

- Vi er glade for samarbejdet med Coop Crowdfunding, fordi det skaber en unik mulighed for de mange, nye fødevareproducenter, der spirer frem i disse år. Nu kan de få rådgivning af landets førende eksperter inden for dagligvarer, de får mulighed for finansiering via Crowdfunding og bedre chance for at komme ind på hylderne i de største kæder, siger direktør Gitte Haaning Høj, Connect Denmark.

Virksomheder kan komme i betragtning til rådgivning via www.connectdenmark.com.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125