Efter 110 år: Tulip skifter navn
Det nye navn er Danish Crown Foods, oplyser virksomheden.
Tulip-navnet fortsætter som produktbrand, men altså ikke som virksomhedsbrand.
Navneskiftet er led i Danish Crowns nye brandstrategi, som også bliver præsenteret i dag. En strategi med nyt logo og ny brandidentitet, som ifølge Danish Crown skal gøre det lettere for forbrugerne at genkende Danish Crown ved køledisken.
- Det er et naturligt næste skridt for os. De nye forbrugerkrav kræver, at vi rykker tættere sammen i hele vores værdikæde, og vi skaber koblingen tilbage til landmændene bag produkterne. Vi føler os hjemme i Danish Crown, fordi det giver os en åbenlys mulighed for at binde vores målsætninger på bæredygtighed sammen med vores stærke produktbrands, siger Kasper Lenbroch, der er CEO i det, der fra i dag hedder Danish Crown Foods.
Danish Crowns nye logo og brandidentitet betyder, at 75 fabrikker og kontorer over hele verden vil få blandt andet nye skilte og flag. Samtidig er Danish Crown klar med en ny hjemmeside, og i løbet af få uger vil Danish Crowns nye brandidentitet folde sig ud på produkter og emballager, efterhånden som lageret med det hidtidige logo bliver brugt op.