23948sdkhjf

Coop og Rema vil også opruste på private label

Forleden kom det frem, at Salling Group lancerer brandet "Salling", og tendensen er tydelig i hele dagligvarebranchen.

For et par dage siden kom det frem, at Salling Group planlægger et større offensiv inden for private label med en nyt mærke under navnet "Salling", der skal sælges i flere kæder. 

Nu fortæller Coop til Finans, at virksomheden også planlægger at ekspandere med endnu flere egne varer. 

- Private label er vigtigt for os, fordi vi kan give kunderne noget, som de kun kan få hos os. Mærkerne har også også den effekt, at det er med til at skærpe konkurrencen over for mærkevarerne, og dermed sikre mere værdi for pengene over for forbrugerne, siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen fra Coop Danmark.

Coop ejer blandt andet mærkerne Cirkel Kaffe, Änglamark, Coop og X-tra. 

Kommunikationschef Jonas Schrøder fra Rema 1000 bekræfter udviklingen og tilføjer, at private label i dag ofte dækker over varer af høj kvalitet i modsætning til tidligere, hvor begrebet ofte dækkede over discount. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.245