23948sdkhjf

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

Ægteparret Jan og Camilla Kruse Hansen, der på fire år har opbygget en succesfuld sodavandsproduktion med navnet Macarn, kunne i sidste uge offentliggøre, at de har solgt varemærket til fynske Naturfrisk Group pr. 15. august.

Og de har gjort det på grund af vokseværk, forklarer Jan Kruse Hansen til JydskeVestkysten:

- Vi vokser rigtig hurtigt for tiden, og det er også grunden til, at vi har solgt Macarn. Vi har lige sendt en container til Sydkorea, så vi mærker afgjort en god, international efterspørgsel - men vi har ikke vores egen produktion, og det gør det ret svært at planlægge alt.

- Problemet er egentlig simpelt: Jeg kan for eksempel ikke lige sætte gang i en tapning af X antal tusinde flasker og så komme kort efter og spørge, om vi ikke lige kan få leveret det dobbelte, fordi en ny kunde har meldt sin ankomst. Hele den planlægning bliver nemmere nu, konstaterer han med henvisning til, at Macarn i forvejen får produceret sine sodavand hos Ørbæk Bryggeri, der er en del af Naturfrisk Group.

Nyt firmanavn
Macarn har hjemme i Skærbæk ved Fredericia, hvor ægteparret råder over lager- og kontorlokaler. Firmanavnet bliver i forbindelse med salget ændret til The Green Oak, idet det kun er Macarn-brandet, der er solgt fra.

Ved siden af Macarn-produktionen har ægteparret import og distribution af specialsodavand og lemonader fra Frankrig og Italien, og den del fortsætter uændret - nu med Camilla Kruse Hansen som direktør for The Green Oak, idet Jan Kruse Hansen skifter til en stilling som salgs- og marketingchef i Naturfrisk Group.

- Virksomheden har vi valgt at omdøbe, så alle, der ønsker at købe Macarn-sodavand, henvender sig det rette sted, nemlig ved Naturfrisk, fortæller Camilla Kruse Hansen i en pressemeddelelse. Navnet The Green Oak refererer til det egetræ, der står i haven hos ægteparret..

- Det er vigtigt for os, at vores virksomhed har et navn, som har en personlig betydning for os. Macarn betyder ”søn af Arne”, hvilket henviser til Jans far, som hed Arne. Denne gang har vi valgt vores egetræ i haven, som symbol på de forskellige grene af produkter, der vil være i firmaet. Fremtiden er lys, og nu glæder vi os endnu mere til den, konstaterer Camilla Kruse Hansen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065