23948sdkhjf

Vrede mod Salling Group i forbindelse med samlekampagne

I løbet af de seneste par uger har børnefamilier og andre interesserede kunnet samle plastikfigurer i Salling Group-butikkerne Føtex og Bilka, og det har givet anledning til ballade. 

Det fortæller BT. 

Figurerne forestiller små købmandsvarer, som man kan ordne i en tilhørende samlemappe og bruge til at lege købmand. 

Men det er faldet flere kunder for brystet, at butikkerne, som ellers forsøger at reducere forbruget af plastik, nu uddeler plastikprodukter i lange baner. 

Og for at gøre det hele værre er de populære figurer nu blevet udsolgt et par uger før tid, hvilket også får nogle kunder op i det røde felt, fordi de mener, at der har været tale om falsk reklame, fortæller BT.

Jeg kan godt forstå, at man stiller spørgsmålstegn ved det. Det er rigtigt, at vi har fjernet en del plastik fra butikkerne, og så har kunderne forventninger til os. Men her er der tale om legetøj, som man gerne skulle kunne lege med i lang tid, og der holder plastik bedre. Vi har den her kampagne, fordi vi gerne vil fremme legen med fysiske ting frem for en  skærm, og vi har fået mange positive reaktioner, siger Mads Hvidtved Grand, der er pressechef for Salling Group. 

Han erkender, at koncernen skulle have været bedre til at forudse den store efterspørgsel, så figurerne ikke var blevet udsolgt. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109