23948sdkhjf

Bonusregn til medlemsbutikker

Kædecentret In2House har kunnet udbetale og overføre 11 mio. kr. til deres medlemsbutikker i 2018. In2House rummer butikkerne Møblér og Danbo samt en række butikker uden kædeprofil.

In2House eksisterer som alternativ til kapitalkæderne, hvor de har fokus på det lokale samarbejde. Og dette samarbejde har vist sig som frugtbart for medlemsbutikkerne, der nu igen kan inkassere bonus. Sidste år udbetalte In2House 9 mio. kr.

Bestyrelsesformand i In2House, Mikael Kold, siger, at deres fornemste opgave er, at butikkerne har glæde af kædesamarbejdet. De arbejder for at styrke den lokale tilstedeværelse og sikre, at sortimentet passer til den enkelte butik.

- Vi tror ikke på den meget stærke centralisering, hvor alle beslutninger tages på et kædekontor og butikkerne blot er sælgere. Vi tror på at involvere den enkelte butik, det skaber engagement, siger Mikael Kold, bestyrelsesformand i In2House. 

Fra analog til digital
Kæden kunne fremvise et konsolideret regnskab, der viste et overskud på 5 % på EBITDA-niveau. Deres bunlinje er faldet til 2,6 mio. kr. mod 4,3 mio. året før. Det fremgår af deres årsrapport, at det er et mindre fald end forventet, da det skyldes nye aktiviteter og indsatsområder. 

Ifølge bestyrelsesformand Mikael Kold har de blandt andet brugt resurser på at overgå fra analog til digital markedsføring. Han påpeger, at der ikke er tale om, at alt fokus skal lægges på nettet.

- Det er for mig en forsimpling at tro, at digital tilstedeværelse er lig med nethandel. Kunden, der vil købe en sofa, har mange overvejelse inden, og det er ikke kun at se den på nettet. Langt de fleste forbrugere køber i den fysiske butik. Men næsten alle forbrugere er på et tidspunkt i deres købsproces på nettet for at søge inspiration, så der skal vi også være, siger Mikael Kold.

Rødovre og Lille Torv
Han siger, at det handler om at have fingeren på pulsen i forhold til, hvad der sker i de enkelte områder, hvor butikkerne ligger, og at de har brugt kræfter på at optimere deres sortiment, så de kan tilbyde de varer, der passer til forbrugeren. 

- Vi skal tilbyde det rigtige på det rigtige tidspunkt. Det er ikke det samme, der sælger i hovedgaden i Rødovre og på Lille Torv i Aarhus, siger han.  

De vil fortsat arbejde på at styrke samarbejdet mellem kæde og leverandør og Mikael Kold tror på, at det er vejen til at få succes i en presset branche.

Der forventes ligeledes en mindre overskud i 2019, da de ønsker at fortsætte med at investere og øge den markedsføring, der skal få dem endnu bedre etableret i markedet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086