Irma sætter ny mad fra lokale iværksættere på hylderne
Danmarks ældste dagligvarekæde, Irma, indgik i januar måned et samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup og Coop Crowdfunding.
Det skete med udgangspunkt i ambitionen om at tilbyde kunder en række nye, økologiske og bæredygtige produkter fra urbane fødevareproducenter og samtidig støtte op om den spirende madiværksætterkultur.
Og de første i rækken af produkter fra danske fødevareiværksættere er nu at finde på hylderne i udvalgte Irma-butikker, fortæller Coop i en pressemeddelelse.
Det sker som led i Irmas strategi om at være etnyskabende, urbant madhus, der medvirker til større madglæde hos danskerne og samtidig bidrager til, at stadig flere madiværksættere lykkes med deres virksomheder.
Søren Steffensen, direktør for Irma, lægger heller ikke skjul på sin begejstring for, at de nye produkter nu er klar til kunderne:
- Vi føler en forpligtelse til at gå allerforrest, når der skal tænkes nyt i forhold til leverandører. Jeg ser det som en selvfølgelighed, at Irma støtter op om danske madiværksættere, der tør tænke innovativt, økologisk og bæredygtigt, siger han.