Alle 26 BR-butikker er nu åbne
Legen er omdrejningspunktet for de nye BR-butikker.
Det skal forstås helt bogstaveligt, idet der i BR-butikkerne er reserveret plads til for eksempel hinkestier, små opgaver og hovedbrud placeret i børnehøjde.
Der bliver også rum til levende legetøjsoplevelser for eksempel i form af mulighed for at møde Fætter BR, men også mere produktrettede universer med eksempelvis Lego, kreativ leg, gaming, og hvad der ellers optager danske børn og deres familier, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Strategien for BR på plads
Med udgangspunkt i de store butikker er der dermed skabt fundament for at føre BR's strategi ud i livet i praksis.
Størrelsen varierer i de åbnede BR butikker, men langt størstedelen af butikkerne er store og har masser af plads til leg, og events og oplevelser vil derfor også blive et vigtigt fokusområde.
- Udtrykket i BR-brandet bliver friskt og enkelt - og med respekt for det kendte og elskede brand, som BR jo er. Som en del af Salling Group, der i forvejen har et stort setup, kan vi sikre altid at være konkurrencedygtige med priserne, fortæller BR's brand og marketing manager Rikke Hammer Jakobsen.
- Aktuelle trends skal afspejles i sortimentet, så det altid er 100 procent tidssvarende. Konkret kan vi skifte sortimentet i et meget dynamisk tempo, der sikrer aktualitet på hylderne. Overordnet har vi dog også nogle fokusområder, som vi tror på, har stor betydning for børn i Danmark, siger hun.
BR vil også fremover kunne findes online:
- Vi er med på, at meget indkøb af legetøj bliver foretaget online, og derfor er vi selvfølgelig også i gang med at få skabt en lækker webshop til vores kunder. Webshoppen, som lanceres i løbet af sommeren, vil komplementere de fysiske butikker og vil med tiden også blive et oplevelsesunivers, hvor kunderne kan søge inspiration til leg og legetøj, forklarer Rikke Hammer Jakobsen.