Ekspert råder Coop til at vælge navnet Brugsen
For nyligt blussede en gammel strid op i Coop igen, da virksomhedens ledelse meddelte, at man vil teste nye kædenavne til blandt andet SuperBrugsen og Fakta.
Coop har omdøbt en SuperBrugsen og en Fakta i Trekroner ved Roskilde til henholdsvis Coop Mad og Coop Hverdag.
Dansk Handelsblad har talt med brandekspert Anthony Aconis, der er stifter og kreativ direktør i reklamebureauet Fireball, og han mener, at det giver rigtig god mening at samle kæderne under et brand, som han anbefaler skal være det velkendte "Brugsen".
Han kritiserer samtidig Coop for ikke at have været god nok til at skabe klare identiteter for kæderne.
– Hvad er forskellen på en Dagli’Brugsen, SuperBrugsen og Kvickly, udover placeringen og størrelserne? Du har de samme varer og samme profil, siger Anthony Aconis.
Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).