23948sdkhjf

I Canada giver de bøder for fejl

Ekspert argumenterer for, at kæderne skal indføre en bødeordning ved prisfejl.

I går fortalte BT, at Netto er den danske dagligvarekæde, hvor kunderne oplever flest prisfejl på kvitteringerne. 

Nu argumenterer en ekspert i detailhandel for, at de danske kæder skal indføre en ordning, der ligner den i Canada, hvor flere kæder udbetaler 'bøder' til kunderne, hvis de oplever en prisfejl.

Det skriver BT. 

Når en kunde oplever en prisfejl i de kæder, får de billige varer gratis (under 10 canadiske dollars) og rabat på dyrere varer. 

- Hvis man indførte det her i Danmark, ville man gøre problemet mere synligt. Hvert supermarked ville få en udgiftskonto, hvor distriktschefen ville komme forbi en gang imellem og sige: ' hvorfor er udgiften til prisfejl så høj?' Det kunne motivere til at gøre noget ved det her problem, siger Mogens Bjerre, der er Mogens Bjerre, forsker og ekspert i detailhandel hos CBS.

BT har spurgt de danske kæder om deres holdning til sagen, og alle undtagen Aldi er moderat positive. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082