23948sdkhjf

Rema-direktør: Uværdigt at Coop klager for at trække tiden

Direktør for Rema 1000 anklager Coop for at indgive grundløse klager mod andre butikker for at forhale sagsbehandlingen.

En ny Rema 1000-butik er på vej i Skjern, men det er svært at sige, hvornår den kan åbne, især fordi Coop har indleveret et syv sider langt høringssvar imod den den nye butik. 

Det betyder ekstra sagsbehandlingstid, og nu anklager direktør for Rema 1000, Jan Poulsen, Coop for at anvende klager som et taktisk våben imod andre kæder, skriver Dagbladet Ringkøbing-Skjern

- Jeg kan læse mig til, at Coop på nationalt plan har jurister, der vil klage til Planklagenævnet. Det har vi prøvet meget på det sidste. Det virker som om, at når man ikke er så ekspansiv selv som kæde, og her tænker jeg på Coop, så finder man det formålstjenligt at forhindre andre i at åbne butikker, siger Jan Poulsen.

Han fortæller endvidere, at det nævn, der skal behandle klagen, er blevet udflyttet til Viborg og i dag er underbemandet, og at sagsbehandlingstiderne af samme grund er blevet meget lange. 

Jeg mistænker Coop for at tænke, at ' hvis vi klager, bliver Rema nok nervøse, og kan vi forhindre Remabutikken i tre år, har vi vundet noget ved det', siger han til Dagbladet Ringkøbing-Skjern. 

Kommenter artiklen (3)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173