23948sdkhjf

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.
Rema 1000 topper igen YouGov BrandIndex' liste over brands, der har fået mest positiv omtale herhjemme for andet år i træk.
Årets top 10 byder også på danske nyheder med både Bang & Olufsen, DR2 og Lotto med på listen.

YouGov BrandIndex sammenligner 425 varemærker i Danmark for at vise, hvilke mærker der har fået mest positiv omtale (buzz).

Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

En af de parametre, som YouGov BrandIndex måler på, er varemærkets buzz (omtale).

Lego som i mange år sad solidt på omtale-tronen har tabt lidt af pusten og må lade sig nøje med en tredjeplads på det års Buzz-ranking med en score på 23,1, mens norske Rema 1000 slår sin position fast på det danske marked med en score på 29,4. MobilePay får igen en andenplads med en score på 26,4.

Audi, Tryg og Volkswagen er ude af dette års top 10, mens Bang & Olufsen, DR2 og Lotto er kommet med.

DSB er årets højdespringer og har forbedret sin Buzz-score med 5,4 point. DSB har stadig en negativ score, men har fået markant mindre negativ omtale i 2018. Det samme gør sig gældende for Rejsekortet.

I en tid med nedskæringer kan DR glæde sig over, at DR2 er med i top 10, og at både DR og DR2 er blandt årets højdespringere.

Selv om 2018 sluttede med et lidt skuffende regnskab fra Bang & Olufsen, kan ledelsen glæde sig over, at Bang & Olufsen både er med på top 10 og en af årets højdespringere efter at have forbedret sin Buzz-score med 3,1 point i 2018.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.107