Topchef drømmer om H&M-tøj i Kvickly
Varehusene i Kvickly-kæden bliver mindre og kommer måske til at indeholde shop-in-shops fra non-food-kæder som for eksempel H&M.
Det fortæller Peter Høgsted, der er topchef for Coop, i et interview med Dansk Handelsblad.
– Nonfood er under hastig forandring og hastigt pres. Det giver selvfølgelig os nogle overvejelser. Vi har stadigvæk en del nonfood i Kvicklys-butikker, og der skal vi se på, hvad vi skal bruge kvadratmeterne til. Skal vi drive det selv, eller skal vi invitere nogen ind, som er dygtigere til nonfood, end vi selv er? Skal vi f.eks. have små Tiger-butikker eller H&M i stedet for vores egne mærker?, siger Peter Høgsted.
Han fortæller desuden, at man blandt andet vil kigge nærmere på muligheden for at lave afdelinger med FDB-møbler og Coops eget køkkentøjsmærke, Enkel.
Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).