23948sdkhjf

Mere luksusmad i kølediskene

Kampen om forbrugerne står i gourmetmadens tegn

Danske dagligvarekæder kæmper om kundernes kunst ved i stigende grad at fylde kølediskene med luksusmad og gourmetvarer. 

Det gælder også - eller især burde man nok sige - discountsupermarkederne, der har taget skridtet opad for at ramme de kvalitetsbevidste forbrugere. 

Det skriver finans.dk.

Supermarkeder som Lidl, Netto og Aldi har oppet sortimentet for at holde på kunderne i et marked med udtalt konkurrence.

- Der er brug for varer, som differentierer kæderne fra hinanden i et presset marked. Her spiller fødevarer i højere kvalitet en væsentlig rolle, mener detailekspert Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia.

Konkurrencen stammer også fra onlinesupermarkeder som eksempelvis nemlig.com, der har indgået samarbejde med Slagter Lund om at udbyde dyrere og mere eksklusive kødvarer til deres kunder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187