23948sdkhjf

Ny søvnundersøgelse: Hver fjerde sover dårligt om natten

Butikschef genkender billedet. Mange køber de forkerte produkter.

Stort set alle deltagere i en ny undersøgelse fra Jysk er enige om, at søvn er afgørende for livskvaliteten. Undersøgelsen omfatter 35.000 personer fra 19 lande i Europa, hvoraf de 1.684 er fra Danmark.

Selvom folk er enige om, at søvn er vigtigt, oplyser mere end hver fjerde deltager fra Danmark (26,8 pct.), at de sover dårligt eller endda meget dårligt om natten.

Det samme gør sig gældende på tværs af de øvrige lande.

Landechef for Jyski Danmark, Bo V. Andersen, er klar til at tage den udfordring op, som undersøgelsen giver ham og hans medarbejdere i landets 105 Jysk-butikker.

- Det er jo positivt at se, at rigtig mange sover godt om natten. Men at hver fjerde sover dårligt eller endda meget dårligt, er da noget, der er værd at fokusere på. Hos Jysk er vores medarbejdere uddannet til at hjælpe kunderne med at finde de rigtige produkter, som kan hjælpe dem til en god nats søvn. Så jeg håber, at rigtig mange vil komme ned i den lokale Jysk-butik og få gode råd og vejledning, siger Bo V. Andersen.

Butikschef genkender billedet

Billedet af, at mange har problemer med at få en god nats søvn, kan butikschef Line Mortensen godt genkende. Hun arbejder til daglig i Jysk-butikken i Haderslev, hvor hun ofte hjælper kunder, som har søvnproblemer.

- Jeg snakker meget med kunderne om, hvorvidt de har den rigtige hovedpude og madras. Ofte har kunden nemlig købt et forkert produkt. Det kan skyldes manglende eller forkert vejledning i den butik, hvor de har købt produktet. Derfor er det vigtigt at få god vejledning i butikken, siger Line Mortensen.

Nogle gange får kunderne ifølge butikschefen også købt et helt andet produkt end det, der faktisk er årsagen til problemerne.

- Tit køber folk en ny topmadras, fordi de tror, at det hjælper at udskifte den. Men hvis man graver lidt dybere, finder man nogle gange ud af, at det faktisk er madrassen, der er gammel og slidt, og de derfor har brug for en ny madras. Det er noget, vi kan hjælpe kunderne med, siger Line Mortensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078