23948sdkhjf

Discountkæde satser mere på fuldkorn

Kæden vil have mere fuldkorn ud til danskerne.

Som led i Aldi Danmarks nye strategi har kæden i juni måned valgt at gå med i Fuldkornspartnerskabet. Aldi er i gang med at lancere en ny strategi, hvor fokus er introducere endnu flere økologiske og danske varer, og det ligger fuldkornsprodukterne godt i tråd med.

- (…) Med vores medlemskab af Fuldkornspartnerskabet, får vi nu mulighed for, at have endnu flere fuldkornslogomærkede varer på hylderne. Danskerne bliver fortsat mere og mere bevidste om sammensætningen af fødevarer, og flere og flere stiller krav til produkterne. Vi kan med fuldkornslogoet gøre valget for forbrugeren endnu nemmere, med et respekteret logo, som forbrugeren har meget høj tillid til, siger Helle Pedersen, Kvalitetschef i ALDI Danmark.

Fuldkornspartnerskabet er et offentligt privat partnerskab som samarbejder om at forbedre folkesundheden ved at få danskerne til at spise mere fuldkorn. Diabetesforeningen, Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse, Fødevarestyrelsen, Salling Group, REMA1000, Coop Danmark og en række fødevarevirksomheder står bag.

På 10 år er det lykkedes næsten at fordoble fuldkornsindtaget i befolkningen også blandt de danskere, der spiser allermindst fuldkorn. Mens 71% af danskerne siger ja til, at de kender det orange fuldkornslogo, der sidder på 800 produkter.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.107