23948sdkhjf

Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.
De sociale medier, med Facebook som den mest markante, har de seneste år indtaget en stadig vigtigere position i de danske virksomheders markedsføringsstrategier.

Det er forståeligt, for med næsten 4 millioner profiler er danskerne massivt til stede på Facebook.

Af disse mange brugere har 250.000 valgt at like Lidl Danmark.

Dagligvarekæden oprettede sin Facebookside i 2012, og har nu som de første indenfor branchen opnået en kvart million likes, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

At Lidl nu har rundet en kvart million likes, vækker glæde hos online & social media manager for Lidl, Michael Hegelund:

- Dagligvarekæderne i Danmark kæmper hårdt om brugernes opmærksomhed på de tilgængelige platforme, og Facebook er blot ét blandt mange medier, hvor vi kommunikerer med kunder og potentielle kunder. At vi opnår 250.000 fans som de første på Facebook, er et stort skulderklap, siger han.

Vigtigheden af én-til-én markedsføring
Når danskerne scroller gennem deres newsfeed på Facebook, præsenteres de for en enorm mængde information. Herunder også opslag og reklamer fra virksomheder.

Facebook er nemlig blevet en uundgåelig og nødvendig del af markedsføringen.

Dette kan Mikael Lemberg, der er social media specialist, skrive under på:

- Vigtigheden af at benytte de sociale medier til at kommunikere med kunder, og dermed opbygge et stærkt brand for fx dagligvarekæderne, skal i dag ikke undervurderes. Danskerne forventer i stigende grad at kunne komme i direkte samtale med virksomheder på Facebook, så det kan være ekstremt værdifuldt at bruge ressourcer på at være tilstede og yde kundeservice, siger han.

- Der er ingen tvivl om, at der er forskellige årsager til, at danskerne liker forskellige virksomheder. Det spænder lige fra de konkurrenceinteresserede til de stærke ambassadører, der forsvarer virksomhederne under kriser. Hver eneste af vores fans har deres egen unikke grund til at følge os, og vi værdsætter hver og én, tilføjer Michael Hegelund.

Mikael Lemberg bifalder Lidls tilgang til de sociale medier:

- At Lidl har opnået en ganske stor og bred fangruppe på Facebook, er vidnesbyrd om, at man med nærvær, humor og god service som brand kan opnå en særlig plads i mange kunders hjerter, forklarer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109