Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept
Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.
Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.
Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.
Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.
– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.
Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.
– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.