23948sdkhjf

Nyt team skal nedbryde barrierer på nethandel

De danske forbrugere har taget nethandel til sig, og som en af verdens mest digitale nationer, er det vigtigt, at de danske netbutikker ikke taber konkurrencen om forbrugernes gunst til internationale virksomheder.

Det mener Regeringen, som i en pressemeddelelse oplyser, at man har nedsat et vækstteam, der skal identificere og påpege barrierer i handels- og logistikerhvervet.

Desuden skal vækstteamet komme med anbefalinger til, hvordan vi sikrer vækst frem over i den del af det dansker erhverv.

- Med nedsættelsen af dette vækstteam har vi samlet et stærkt og kompetent hold, som skal komme med anbefalinger til og bud på, hvilke forhindringer danske handels- og logistikvirksomheder oplever i deres hverdag, og hvordan rammevilkårene bedst kan sikre, at Danmark fortsat kan have en førende position, og at virksomhederne får de bedste betingelser for at imødekomme forbrugernes krav og behov, siger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) i en pressemeddelelse.

I spidsen af vækstteamet sidder Michael Løve, som er administrerende direktør i Netto International, og han glæder sig over tiltaget.

- Jeg glæder mig til sammen med resten af vækstteamet at påpege mulighederne og komme med løsningsforslag til, hvordan danske rammevilkår kan understøtte vækst i handels- og logistikerhvervet, siger han i pressemeddelelsen.

Vækstteamets medlemmer er:
  • Formand Michael Løve, adm. direktør, Netto International
  • Anne Kathrine Steenbjerge, adm. direktør, ANCOTRANS
  • Annette Estø, direktør, Fleye ApS
  • Jens Bjørn Andersen, adm. direktør, DSV Group
  • John Tønnes, adm. direktør, Lagkagehuset
  • Martin Christian Hansen, adm. direktør, Mover
  • Mette Maix, adm. direktør, Flying Tiger Copenhagen
  • Mikkel Hippe Brun, SVP for APAC, Tradeshift
  • Stefan Plenge, adm. direktør, Nemlig.com
  • Thomas Pedersen, adm. direktør, Winefamly

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078