Solstrålehistorie: Ekspedient betalte for kunden
Sjællandske Medier havde tirsdag lidt af en solstrålehistorie med i dets daglige nyhedsflow.
Efter et tip fra en læser, Bjarne Nielsen, kunne mediet således fortælle om en Lidl-ekspedient fra Nykøbing, der gav sine kunder en ekstra lektion i medmenneskelighed.
Ifølge Bjarne Nielsen var der således opstået kø ved kassen i butikken, da en kunde ikke kunne finde sin pung. Da kunden efter et stykke tid fandt sin pung, viste det sig imidlertid, at der ikke var penge nok. I alt manglede der cirka 40 kroner.
"Kunden bad naturligvis ekspedienten om at fratage varer, til pengene passede. Uden tøven insisterede ekspedienten i stedet for på, at hun gerne ville lægge pengene ud for kunden. Kunden blev naturligvis forlegen, men sådan blev det" skriver Bjarne Nielsen til Sjællandske Medier.
Herefter gik ekspedienten ud og hentede sit dankort og betalte det manglende beløb for kunden.
"Jeg tror, at alle i køen, som overværede dette lille intermezzo, fik en lektion i medmenneskelighed og en oplevelse, som vi sjældent glemmer - en rigtig lille solstrålehistorie på en ellers iskold dag", slutter Bjarne Nielsen.