Smarties' bagmænd solgte vand for over 50 milliarder
En svag sidste halvdel af 2017 betød, at Nestlé ikke nåede analytikernes forventninger til selskabet.
Det fremgår af selskabets regnskab torsdag morgen.
Den organiske salgsvækst landede nemlig på 2,4 procent. Ritzau Finans citerer Bloomberg News for, at analytikerne ventede en vækst på 2,7 procent.
Selskabet er nok mest kendt for Nescafé og Smarties, men Nestlé sælger også vand på flaske. I 2017 solgte man vand for otte milliarder schweiziske frank.
Det svarer til 52 milliarder kroner.
- Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året.
- Salgsfremgangen i Europa og Asien var opmuntrende, mens Nordamerika og Brasilien fortsatte med at have udfordringer, siger Mark Schneider, administrerende direktør for Nestlé, i forbindelse med regnskabet.
/ritzau/