23948sdkhjf

Danskerne køber dyrevelfærds-ænder til jul

De meste solgte ænder i føtex er alle produceret med særlig omtanke på dyrevelfærd
Dyrevelfærd er blevet et hit hos danskerne. Også når det er jul. Når danskerne handler ind til julebordet, er det nemlig i den grad med dyrevelfærd for øje.

Den mest solgte and i føtex er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, nemlig Oscar fritgående and, og aldrig før har så mange valgt eksempelvis kød-, æg- og mejeriprodukter, der er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd.

Det fortæller Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

- Hos rigtig mange kommer julen til at stå i dyrevelfærdens tegn, og særligt vores ænder, der er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, hitter. Vi kan se gennem hele 2017 at flere og flere af vores kunder i føtex ser dyrevelfærd som afgørende for deres valg, når de køber ind, og det gælder ikke mindst her op til jul, hvor interessen for at købe ind med hjertet er ekstra stor, fortæller Thor Jørgensen, der er direktør i føtex.

Oscar fritgående and, som er den mest solgte i føtex, er dyrevelfærdscertificeret af Dyrenes Beskyttelse. Og i føtex er langt størstedelen af ænderne fritgående.

- Vi kan faktisk se, at over 75 procent af alle de ænder, vores kunder køber, er enten anbefalet af Dyrenes Beskyttelse eller fritgående. Tendensen er helt klar. Og vi er selvfølgelig glade for, at dyrevelfærd og kvalitet samtidig går hånd i hånd, og vores Oscar fritgående and, som er vores mest solgte, udmærker sig således også i smagstest, uddyber Thor Jørgensen.

føtex løfter dyrevelfærden sammen med Dyrenes Beskyttelse
føtex indgik i 2016, som en del af Dansk Supermarked Group, et ambitiøst samarbejde med Dyrenes Beskyttelse. Samarbejdet skal konkret munde ud i et øget salg af fødevarer, som er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd. Målet er at øge omsætningen af varer med højeste dyrevelfærd med en halv milliard kroner frem mod 2020.

- Vi er stolte af vores samarbejde med Dyrenes Beskyttelse, som alene det første år har ført til et løft på 111 millioner kroner. Det skyldes ikke mindst kundernes lyst til at vide, hvordan dyrene har levet, men også et stigende udvalg af varer, der er produceret med omtanke for dyrene. I det kommende år kommer vi til at udvide udvalget af varer med høj dyrevelfærd yderligere, så endnu flere leverandører og producenter kommer i spil til glæde for alle, siger føtex-direktøren.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109