Benhårdt sats på restauranter øger omsætning hos Field’s
Madoplevelser er med til at give Field’s omsætningsrekord. Centeret har satset benhårdt på restauranterne - og det giver bonus.
Field’s har netop vundet prisen som ’Shoppingcentret med Danmarks bedste spisesteder 2017’. Her er det den New York-inspirerede gastrogrill LOFT. Fotos: PR.
Sidste år satte danske restauranter omsætningsrekord med 46 milliarder, og ingen anden branche har skabt så mange jobs siden kriseåret 2008 – cirka 18.000 ifølge den seneste opgørelse.
Det mærker de også i shoppingcentret Field’s. Her har de seneste års satsning på restaurantoplevelsen trukket seks nye restauranter til og øget omsætningen med mere end 50 procent. Nu har centret også vundet prisen som ’Shoppingcentret med Danmarks bedste spisesteder 2017’.
Åben for ideer
- Field’s er superåbne og opfordrer os til at lave anderledes arrangementer uden for restauranten, fortæller Helle Andersen, der er restaurantchef for pizzarestauranten Gorm’s.Omsætning tordner frem
Rekordomsætning på restaurantområdet er ved at blive en tradition i Field’s.
Fra 2013 til 2016 steg omsætningen med 53 procent for restauranterne i
Field’s, og 2017 tegner til at blive 13 procent bedre end sidste år. Dermed er der lagt op til fjerde rekordår i træk.
Og den fremgang kan de nikke genkendende til hos en anden af Field’s restauranter:
– Vi når tit maksimal kapacitet på de travle aftener, og så må vi henvise gæsterne til de øvrige restauranter i Field’s. Vi har mærket, at der har været fokus på mad og oplevelser, også markedsføringsmæssigt. Field’s er superåbne og opfordrer os til at lave anderledes arrangementer uden for restauranten, fortæller Helle Andersen, der er restaurantchef for den arkitekttegnede pizzarestaurant Gorm’s.
Hård konkurrence på vej
Hverken Timo Hoffman fra LOFT eller Helle Andersen fra Gorm’s er i tvivl om at danskerne går mere ud og spiser. Udover at begge restauranter oplever stigende travlhed, ser de også flere gengangere blandt deres gæster. Men de kan også mærke, at der er kommet mere konkurrence på restaurantområdet.
– Især i Hovedstaden, fordi der er så mange muligheder og hvor vi er begyndt at se nogle meget specialiserede spisesteder. Så vi skal være virkelig skarpe på, hvad vi laver, forklarer Helle Andersen.
Også Timo Hoffman er bevidst om netop den konkurrence. Derfor har han indrettet LOFT, så gæsterne får en gastronomisk oplevelse, der er atypisk for et storcenter.
– Vi har skabt et unikt produkt i forhold til, hvad man finder i andre shoppingcentre. Derfor tror jeg også på, at vi har spillet en væsentlig rolle i, at Field’s har vundet den pris, siger Timo Hoffman.