Formland i storform
I efteråret 2016 kunne Formland i Hernings messecenter MCH registrere, at der var kommet udenlandske indkøbere fra 33 lande.
Og netop i sidste uge kunne Formland notere, at 38 lande var til stede mod 29 i forårets udgave.
Messens projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm tror især, det skyldes et øget fokus på produkter i high end-klassen, der findes i temaområdet One.
Det vækker især interesse fra indkøbere fra USA, Japan, New Zealand og arabiske lande.
- Når man kommer så langvejsfra, er det ikke for at ose. Så kommer man målrettet for at finde nye leverandører, siger hun til Wood Supply.
På støtten
Det er ikke kun i bredden men også i dybden, at den internationale interesse stikker, fortæller hun.
En fransk kæde med 120 butikker dukkede eksempelvis op.
Den udenlandske interesse skyldes formentlig også en øget markedsføringsindsats, der er støttet af Region Midtjylland og som målrettet er gået efter udlandet.
- Så vi har opnået noget rigtigt positivt spin omkring Formland, men word of mouth er den stærkeste markedsføring. At virksomhederne fortæller hinanden, at det er et godt sted at være.