23948sdkhjf

Undersøgelse: Disse modebrands er danskernes favoritter på internettet.

Spareportalen Cuponation har kigget nærmere på 77 forskellige modebrands og deres tilstedeværelse på internettet.

Undersøgelsen ser på, hvilke modebrands der har haft mest hjemmesidetrafik fra Danmark her i foråret 2017 (marts til og med maj) og hvilke af de samme modebrands der har flest følgere på diverse sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter, og Youtube).

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Blandt de 77 modebrands er: 26 danske modebrands, 12 svenske modebrands, 1 norsk modebrand og 1 finsk modebrand.

Mest populære hjemmesider

De modebrands med mest dansk hjemmesidetrafik fra marts til maj 2017 er:
1. Hennes & Mauritz (H&M)(2.398.046)
2. Zara (826.124)
3. Adidas (807.948)
4. Nike (733.755)
5. Vero Moda (255.849)
6. Gina Tricot (229.526)
7. Only (217.669)
8. Weekday (183.590)
9. Jack & Jones (172.299)
10. Mango (168.722)

Kigger man udelukkende på de danske modebrands er top 10 listen i samme periode således:
1. Vero Moda (255.849)
2. Only (217.699)
3. Jack & Jones (172.299)
4. Pieces (144.355)
5. Vila (135.762)
6. Ecco (100.015)
7. Samsøe & Samsøe (98.422)
8. Name It (92.788)
9. Bianco (76.630)
10. Selected Homme (65.289)

Bestseller-koncernen dominerer altså danskernes top 10-liste ved at eje 7 ud af de 10 mest populære.


Mest populære på sociale medier

Kigger man på antallet af følgere så er Facebook klart det største medie for de forskellige modebrands.

Med et totalt antal af følgere, fordelt imellem de 77 undersøgte modebrands, er tallet; 379.012.877 følgere.

Det danske modebrand, som overordnet klarer sig bedst på alle de 4 medier, er Vero Moda, fra Bestseller-koncernen.

Vero Moda rangerer højest på Facebook (2.824.669), Instagram (286.000) og YouTube (3.432), men er på Twitter overgået af Jack & Jones (13.600 - også fra Bestseller-koncernen), Wood Wood (12.200) og skomærket Ecco (10.700), og har selv et antal af 7.906 følgere.

Samler man alle følgerne og behandler alle følgere på de 4 forskellige sociale medier som “unikke brugere”, så er de 10 største modebrands dem her:

1. Nike (108.800.388)
2. Victoria’s Secret (95.235.019)
3. Chanel (55.441.667)
4. H&M (52.955.581)
5. Zara (46.969.424)
6. Adidas (46.071.205)
7. Burberry (34.801.204)
8. Michael Kors (30.669.442)
9. Levi’s (27.690.561)
10. Calvin Klein (24.603.872)

Benytter man samme ovenstående model, udelukkende på de danske modebrands, ser ranglisten sådan her ud:

1. Vero Moda (3.122.007)
2. Jack & Jones (2.281.328)
3. Hummel (2.158.010)
4. Ecco (1.895.401)
5. Only (919.127)
6. Vila (471.736)
7. Pieces (231.818)
8. Wood Wood (227.665)
9. Samsøe & Samsøe (178.662)
10. Name It (151.823)

Se hele undersøgelsen HER .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111