23948sdkhjf

Coop Crowdfunding er stadig langt fra målet

Nyt Coop-initiativ skal give finansiering til lokale fødevarer, men det tager tid at gøre crowdfunding folkeligt.
I april åbnede Coop for virksomhedens nye crowdfunding-initiativ, der skal hjælpe lokale fødevareproducenter finansielt på benene.

Det skortede ikke på rosen, men en gennemgang som Berlingske har lavet viser, at der stadig er lang vej til målet for mange af iværksætterprojekterne.

Langt størstedelen af lånebeløbene er gået til fire projekter, som de kendte Coop-leverandører Thise Mejeri og Fejø Frugt står bag.

Derudover havde 17 projekter 2. juni indsamlet knap 30 pct. af det ønskede beløb, skriver Berlingske.

To af belønningsprojekterne er indtil nu blevet fuldt ud finansieret, imens seks afsluttede låneprojekter har fået alle pengene hjem.

- Særligt låneprojekterne er blevet rigtigt godt modtaget. I forhold til belønningsprojekterne er vi bevidste om, at der alligevel er et stykke vej fra at synes, det er en rigtigt god idé og så til rent faktisk at give 200 kroner, siger Charlotte Skovgaard, der er Coop-projektdirektør.

Det kniber især med at få finansieret de mindre projekter, men Charlotte Skovgaard hæfter sig ved, at der samlet set er udbudt 21 projekter, som har rejst 6,5 mio kroner eller godt 60 procent.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.145