23948sdkhjf

Coop satser på unikke varer

Koncerndirektør Jens Visholm forklarer Coops nye strategi med at satse på nye varer
Coop har de seneste par år haft fokus på at udskifte en stor del af varerne.

I de kommende år består opgaven i højere grad i at udvælge de stærkeste produkter på hylderne og at skubbe salget i vejret på de enkelte varer.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Coop har haft som mål at udskifte 25 pct. af alle fødevarer i butikkerne med nye varer, der er unikke for Coop, og som kunderne kun kan købe i Coops butikker.

Dagligvarekoncernen er nået et langt stykke ad vejen med 500 nye produkter lanceret i 2015 og mellem 300 og 400 nye produkter i 2016.

Den andel af varer, som er unikke, er steget markant hos Coop, siger koncerndirektør Jens Visholm.

– Det er ikke afgørende, om vi lander på 25 pct. Det handler om at have det rigtige sortiment. Visionen har også været at invitere leverandørerne til mere innovation. Hvis leverandørerne kommer med nogle varer, der er bedre, er vi villige til at skifte varerne ud, og det har leverandørerne nu gjort i massivt omfang og på en anden måde, end de har gjort tidligere, siger han.

Læs mere hos Dansk Handelsblad .
Læs mere om: coop
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.345