International nethandel vil vokse eksplosivt
Nethandel tordner frem, og for de producenter og detailhandlere, der griber mulighederne for eksport, er der store og hurtige gevinster at hente, viser en dugfrisk rapport.
DHL har netop fået udarbejdet en rapport om international nethandel, der blandt andet viser, at salg til udenlandske kunder forudses at vokse dobbelt så hurtigt frem til 2020 som det hjemlige salg via nettet.
Det fortæller DHL i en pressemeddelelse.
De største udfordringer som forbrugerne fremhæver ved at handle i udenlandske webshops, er logistik, tillid, pris og selve købsoplevelsen.
På samme tid kan ejerne af webshops nemt tage nogle hurtige skridt for at identificere, udvikle og møde den udenlandske efterspørgsel.
Ifølge rapporten har udviklingen inden for e-handel affødt et nyt økosystem af underleverandører og færdige løsninger, der kan hjælpe webshops med at tilpasse deres udbud til nethandel med udenlandske kunder.
Globale logistikvirksomheder kan hjælpe med at identificere fordele og ulemper ved centrale eller lokale lagre og fulfillment såvel som hvordan hurtige, sikre og fleksible leveringsmuligheder kan være med til at opbygge en langsigtet kundeloyalitet.
- Vores erfaring fortæller os, at stort set enhver produktkategori har potentiale til at udvikle dyrere produkter, både ved at udvikle luksusversioner af højere kvalitet og ved at tilbyde overlegen service for at dække behovet blandt de mindre prisfølsomme forbrugere. Muligheden for at gå globalt eller tilbyde dyrere løsninger gælder for mange webshops og på alle markeder. Vores egen dør-til-dør netværk kan servicere enhver webshop, der vil nå nye kunder uden at investere store ressourcer i lager og distribution, siger Ken Allen.
Tallene taler deres tydelige sprog i rapporten.
Fra 2015 til 2020 ventes e-handel på tværs af landegrænser at stige med 25% hvert år — fra 300 til 900 mia. dollars, hvilket er det dobbelte ift. den indenlandske vækst i e-handel.
Desuden kan webshops skabe en gennemsnitlig vækst på 10-15% blot ved at åbne op for kunder i udlandet.
Endelig kan der også komme et yderligere skub i væksten ved at tilbyde et bedre produkt og en bedre service: De webshops og producenter, der blev analyseret i rapporten, voksede nemlig 60% hurtigere end andre ved at tilføje en hurtigere leveringsform end konkurrenterne.
Se hele rapporten her .