23948sdkhjf

Større jobglæde, når chefen indfører mobilt it

Ansatte ønsker mobile it-værktøjer, fordi det får arbejde og fritid til at hænge sammen
Hidtil har det været den generelle opfattelse, at muligheden for at medarbejderne kunne arbejde på farten primært var en fordel for virksomhederne.

Men en undersøgelse viser, at de mobile it-værktøjeri vid udstrækning indføres fordi medarbejderne ønsker dem.

Det er nemlig ikke alene virksomhederne, der har glæde af de nye muligheder. Medarbejderne er glade for den frihed det giver, blandt andet fordi det får arbejde og fritid til at hænge sammen for dem.

Og det mobile arbejde har for alvor vundet frem i virksomhederne: 69 pct. af deltagerne i en undersøgelse, som Analyse Danmark har lavet for Citrix, oplever, at det at arbejde udenfor kontoret er blevet normalt i deres branche.

Ønske fra de ansatte
Men hvor muligheden for at kunne arbejde mobil ofte er blevet beskyldt for udelukkende at være i virksomhedens interesse, viser undersøgelsen nu, at hele 44 pct. af de ledere, der har været med i undersøgelsen, siger, at teknologien er med til at få arbejde og fritid til at hænge sammen.

Og flere end halvdelen mener, at medarbejdernes ønske om mobilt arbejde er den stærkeste driver for indførelse af mobilt arbejde, mens godt en tredjedel mener, at det gør det muligt at tilrettelægge arbejdsdagen mere effektivt.

Sparer 7.500 timer om året
Billedet af mobilt arbejde som både en fordel for medarbejderne og som noget, der skaber øget effektivitet bekræftes af Topdanmark.

Undersøgelsen
er foretaget af Analyse Danmark for Citrix Danmark blandt 200 ledere og mellemledere i virksomheder med 50+ medarbejdere.
Virksomheden har sat fokus på at give medarbejdere i marken værktøjer, der effektiviserer sagsbehandlingen og samtidigt reducerer de administrative rutiner.

Eksempelvis sparer selskabets assurandører på årsplan ca. 7.500 timer alene på automatisering af kørselsrapporter via Topdanmarks egenudviklede app. Det betyder at assurandørerne slipper for en tidskrævende opgave og i stedet kan bruge tiden på kundebetjening.

Langt væk fra kontoret
For nyligt har forsikringsvirksomheden for nylig indført nye apps, som betyder at medarbejdere nu kan tage billeder, scanne bilag eller samle kundedata og sende det direkte til Topdanmarks skadessystem, hvor det journaliseres direkte på den aktuelle sag.

Det betyder nye tidsbesparelser, specielt for de assurandører, der er placeret ude i landet langt fra et lokalkontor.

Herudover har Topdanmarks medarbejdere på farten adgang til mail, kalender og mobilvenlige udgaver af bl.a. virksomhedens intranet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109