23948sdkhjf

Urtekram vinder pris som Danmarks mest bæredygtige brand

Spørger man de danske forbrugere, er Urtekram det mest bæredygtige brand, de kan komme i tanke om.
Urtekram har vundet førstepladsen i Sustainable Brand Index 2017 Danmark, der blev uddelt ved en stor ceremoni i Stockholm i går torsdag den 30. marts.

Det fortæller Urtekram A/S i en pressemeddelelse.

Bag studiet står virksomheden SB Insight, der på baggrund af 32.000 interviews med forbrugere i Norden og Holland undersøger, i hvor høj grad brands opfattes som bæredygtige.

Netop fokus på bæredygtighed er en kerneværdi hos Urtekram og har været det siden virksomhedens grundlæggelse i 1972:

- Vi er selvsagt voldsomt begejstrede for prisen, som netop understreger, at forbrugerne kan se, at vi dagligt arbejder på at udvikle nye økologiske og bæredygtige produkter. For det er gennem vore økologiske produkter og kampagner, vi er synlige for forbrugerne, fortæller innovations- og kvalitetschef Lene Iversen.

- Samtidig tager vi undersøgelsen og førstepladsen som udtryk for, at forbrugerne også opfatter økologi som bæredygtigt, og det er naturligvis en udvikling, vi er meget stolte af at være en del af, da vi traf vores valg om altid at være økologisk tilbage i 1972, tilføjer hun.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141