23948sdkhjf

Netto introducerer nye økologiske velfærdskyllinger

Netto vil forene dyrevelfærd med økologi.
Når danskerne køber ind, er det oftere og oftere økologi og fødevarer, der har særligt fokus på dyrevelfærd, som ryger ned i indkøbskurven.

I Netto lancerer man derfor nu en kylling, der forener netop det, fortæller kæden i en pressemeddelelse.

De nye Limfjordskyllinger i Netto er en regulær økologisk velfærdskylling.

Kyllingerne lever frit og er samtidig opdrættet efter dyrevelfærdsanbefalinger fra Dyrenes Beskyttelse.

– Hos Netto har vi en klar vision om et mere økologisk Danmark, og at alle skal ha’ råd til økologi. Vores nye Limfjordskyllinger er både danske, økologiske og ikke mindst anbefalet af Dyrenes Beskyttelse. Økologiske varer er produceret med respekt for naturen og for dyrene. Vi vil gerne bevise, at man kan få økologi til en god pris, hvor både producenter og forbrugere føler, at de har gjort en god handel, siger Brian Seemann, landedirektør i Netto.

Netto sælger allerede flest, og samtidig de billigste, økologiske varer til danskerne hvert år.

Og kæden har netop introduceret mere end 150 økologiske varer i den nye ØGO-serie, som er Nettos eget økologiske mærke.

– Vi ved, at kunderne ønsker økologi og fødevarer, der har dyrevelfærd for øje. Eksempelvis har vores mest solgte kylling længe været Løgismoses velfærdskylling, der vokser naturligt og langsomt udenfor med ubegrænset plads i skovene ved foden af Pyrenæerne. Derfor tror vi, at den nye Limfjordskylling bliver et hit, fordi den favner mange af de facetter, forbrugerne prioriterer, når de handler, uddyber Brian Seemann.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.116