Thy som julekalender - besøgt 150.000 gange
150.000 gange er der klikket deltag i en julekalender fra Thy, som Bakkedal står bag.
- Vi har aldrig oplevet noget lignende. Det er fantastisk, at så mange deltagere fra København, Bornholm, Sønderjylland – ja hele landet nu har været inde og åbne julekalenderen, siger Michael Pilgaard, marketingchef for Bakkedal.
Julekalenderen er blevet til i samarbejde med andre lokale producenter fra Thy. Bag hver låge er der et smukt vinterbillede, som er taget af lokale hobbyfotografer. Dagens billede kan man navngive og vinde lokale præmier, som fx vandreture i Thy, lokale øl eller noget andet lokalt.
Livsstilsekspert Flemming Møldrup fra ’Kender du typen’ siger:
- Jeg er ikke forundret over succesen. ’Fra os i Thy’ rammer præcist den længsel, som er i os alle. En længsel efter den uspolerede og den rå natur, roen og fordybelse. Det søger vi efter i en hektisk hverdag.
Lene Alkemade, Senior Brand Manager fra Dragsbæk, siger om julekalenderen, som er et af flere initiativer, hvor man i Thy er gået sammen i et markedsføringssamarbejde:
- Vi samarbejder med andre i Thy om julekalenderen. Det gør kampagnen bedre for vores kunder – præmierne bliver mere spændende og kampagneuniverset langt mere varieret og interessant på grund af de mange fotos af lokale hobbyfotografer. Der er noget i det for alle parter. Tror der er en ægthed over tingene, som værdsættes. Det er billeder fra Thy, og præmierne er lokale hele vejen igennem.