23948sdkhjf

Nu indsamler e-mærket også bedømmelser fra dine kunder

E-mærket har udviklet to nye produkter, netbutikker kan bruge i deres markedsføring.
E-mærket viser kunderne, at netbutikken har styr på juraen.

Men i dag orienterer kunderne sig i lige så høj grad i brugeranmeldelser, og det har e-mærket nu taget konsekvensen af med udviklingen af e-mærkets kundescore og e-mærkets fragtscore, fortæller Dansk Erhverv.

Målet er at øge gennemsigtigheden omkring to faktorer, der er relevante for kundernes købsbeslutning, nemlig hvad andre kunder synes om din webshop samt hvor hurtigt du afsender deres ordrer.

Dansk Erhverv er en af de stiftende organisationer bag e-mærket og har i tæt koordination med Forbrugerrådet Tænk kigget e-mærket over skulderen for at sikre, at både kunde- og fragtscoren er grafisk lette at forstå og troværdige, så de kan fungere som brugbare og værdiskabende værktøjer for både forbrugere og erhvervsdrivende.

Kundescoren: Feedback fra webshoppens kunder
E-mærkets kundescore går fra 0-10 og er baseret på feedback fra webshoppens kunder. En kundescore kan fx være på 7.8 ud af 10, hvor det fremgår, hvor mange svar den er baseret på:

1. Kundescoren udregnes på baggrund af kundernes feedback – og kun dem
2. Alle kunder bliver spurgt, og spurgt på den samme måde, nemlig om de er tilfredse eller utilfredse?
3. Alle bedømmelsesopfordringer udsendes af e-mærket, og det er ikke muligt at ændre i teksten
4. Udregningsmetoden bag scoren er let forståelig og ligger frit tilgængeligt for alle
5. Kunden kan sende uddybende feedback til shoppen – og kun til shoppen

Fragtscoren: Hvor hurtigt sendes pakken
Hvor indsamling af brugerbedømmelser allerede i dag benyttes af mange webshops, er e-mærkets fragtscore noget nyt på markedet. Scoren viser i procent, hvor stor en andel af webshoppens ordrer, der afsendes inden for 24, 48 eller 72 timer.

Alle analyser viser, at netop fragthastighed er et vigtigere salgsparameter end nogensinde før og afgørende for høj kundetilfredshed. Webshoppen vælger selv, om den vil måles på afsendelse inden for 24, 48 eller 72 timer.

Kunde- og fragtscoren kan tilkøbes til e-mærkede netbutikker.

E-mærkede virksomheder kan prøve en eller dem begge gratis i en 6 måneders prøveperiode. Indtil udgangen af november gælder det også nye e-mærkede butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11