23948sdkhjf

Japanerne strømmer til ny Søstrene Grene-butik

I slutningen af oktober åbnede Søstrene Grene ny butik i Tokyo, og den danske kæde er kommet særdeles godt fra start med blandt andet besøg fra 300 pressefolk.
Dansk design, æstetik og sanselige oplevelser tiltrækker åbenbart japanerne.

Det kan man mærke hos Søstrene Grene, som kan melde om rekordmange besøgende i deres nye butik i Tokyos attraktive shoppingområde Omotesando.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi er meget tilfredse med den flotte åbning i Japan. Vi har oplevet massiv mediedækning, og tusindvis af kunder har allerede lagt vejen forbi den nye butik. I øvrigt kom 16 pct. af den samlede trafik på vores hjemmeside i sidste uge fra Japan – på baggrund af bare én butik. Det er temmelig overvældende, fortæller adm. direktør Mikkel Grene.

Han forklarer:

- Der er et godt match mellem vores koncept og det japanske marked. Kunderne er meget begejstrede for vores unikke varer og sanselige oplevelser, og så er priserne helt anderledes, end hvad de er vant til, når andre detailhandlere kommer til Japan med æstetisk, nordisk design. Kunderne er overraskede over vores måde at blande produkterne på i butikken.

Ved åbningen deltog mere end 300 pressefolk og bloggere.

Blandt andet valgte en japansk TV-station med over 5 millioner seere at lave et indslag om de århusianske søstre sidste lørdag. Det medvirkede til, at japanerne strømmede til den nye Søstrene Grene-butik.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078