23948sdkhjf

Haltende salg får Tiger til at buldre på reklametrommerne

Danmarks måske hurtigst voksende butikskæde har et vækstproblem.
Danmarks måske hurtigst voksende butikskæde har et vækstproblem.

Flying Tiger Copenhagen, der tidligere hed Tiger, åbner to-tre nye butikker hver eneste uge, men de eksisterende butikker træder vande.

Mens omsætningen sidste år steg 45 pct. til 3,6 mia. kr., steg salget i de eksisterende butikker blot 0,3 pct., hvilket lå under inflationen.

Det skriver Finans.

Netop det sovende salg kan være en hæmsko, hvis ejeren, kapitalfonden EQT, som ventet sender tigeren på børsen. Investorer vil nemlig holde øje med, om konceptet kan holde dampen oppe uden hyppige butiksåbninger.

I et forsøg på at booste de eksisterende butikker vil kæden nu skrue op for marketingmaskinen.

- Vi har forventet, at folk gik forbi vores døre og så automatisk kom ind i butikken. Det, vi vil gøre nu, og som du vil se meget i Danmark og i København, er at sørge for at fortælle lidt mere om os selv, siger adm. direktør Xavier Vidal til Finans.

Markedsføring, også engagement i sociale medier, kan have en effekt, men det er altid en investering, der skal kunne tjenes hjem, understreger detailhandelsekspert Dorte Wimmer fra Retail Institute Scandinavia over for Finans.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093