23948sdkhjf

Kun få køber dagligvarer på nettet

Den typiske kunde er mellem 30 og 39 år.
Bare otte procent af danskerne har ifølge en ny undersøgelse fra Dansk Erhverv købt dagligvarer på nettet inden for de seneste to måneder, skriver Berlingske.

Den typiske kunde i et onlinesupermarked har børn, er mellem 30 og 39 år, bosat i en storby og har en lang uddannelse og en høj indkomst, fremgår det af analysen, som er baseret på svar fra 3000 danskere.

Dansk Erhverv skønner forsigtigt, at e-handlen med dagligvarer udgør knap to procent af det samlede dagligvareforbrug.

- Danmark er et lille land, og der er sjældent langt til en dagligvarebutik. Derfor er der endnu mange, der ikke ser den store fidus i at rykke de daglige indkøb online, siger chefkonsulent i Dansk Erhverv Marie Louise Thorstensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.688