Tabte 100 kroner i minuttet på Rynkeby-kampagne
- Vi har lavet masser af fejl, erkender eventbureau, der var tæt på at gå konkurs.
Kampagnen blev en stor succes, og folk flokkedes til Fakta for at købe saft og indgangsbilletter, men der var ikke billetter nok, og så blev folk sure.
Eventbureauet bag, We Make You, erkender, at kampagnen var fejlbehæftet, og at der burde have været begrænsninger på antallet af billetter, som folk kunne købe.
- Onsdag, torsdag og fredag i sidste uge mistede jeg 100 kroner i minuttet, så det har gjort rigtig ondt. Kampagnen har været otte-ni gange dyrere end forventet, og hvis vi ikke havde trukket stikket, var vi gået konkurs, fortæller direktør i We Make You, Casper Christensen.
Han erkender, at bureauet har været for dårlig til at forudse, hvor stor efterspørgslen ville blive, ligesom han nu siger, at billetprisen var sat for lavt, og at der skulle have været sat et maksimum pr. kunde. Han mener dog samtidig, at Rynkeby burde have taget en del af skylden, eftersom kampagnen ifølge ham blev ændret undervejs.
Sagen får en retsligt efterspil for at afgøre, hvem der skal betale de mange ekstra billetter.