Danskerne er vilde med samlemærker
Ny undersøgelse: Over halvdelen af danskerne samler på mærker, og det flytter markedsandele.
Det er ifølge konsulentvirksomheden en overraskende stor andel.
- Især er det forbavsende, at de unge er næsten lige så vilde med samlemærker, som de ældre kunder er. De små mærker, der både kan blive væk og klistre i tasken, er en gammeldags form for markedsføring, men den virker i alle aldersklasser. Det er ekstremt positivt for supermarkederne, at de unge er hoppet med på samlerbølgen, siger Peter Mølkjær, partner og forbrugerekspert i Deloitte.
Undersøgelsen viser desuden, at to tredjedele af dem, der samler på mærker, også efterfølgende benytter sig af tilbuddene om at købe ting på rabat via mærkerne, og det er også mange, mener Peter Mølkjær.
- Det er en høj andel, i betragtning af at produkterne ikke er gratis, men blot kan købes med rabat. Det understreger, at samlemærkerne virker, og derfor vil vi se mere af det i fremtiden, vurderer han.