23948sdkhjf

Københavns lufthavn gør en videnskab ud af butiksåbninger

Der ligger et kæmpe analysearbejde bag hver eneste butik i lufthavnen.
Det er bare toppen af isbjerget, når en ny butik eller madbod kan byde de første kunder velkommen i Københavns Lufthavn. Forud ligger nemlig mange måneder med grundig analysearbejde og tusinder af passagerinterviews, fortæller John Lungstrøm Khan, der er kategorichef for mad og drikke i Københavns Lufthavn, til ejendomswatch.dk.

- Det er enormt vigtigt at lytte til efterspørgslen fra vores passagerer. Vi bruger mange ressourcer på at lave potentialeanalyser, studere trends, deltage i konferencer og hele tiden finde nye muligheder. Vi har en stærk analyseafdeling, der foretager op mod 100.000 interviews med passagerer hvert år, fortæller han.

Et godt eksempel er Joe & The Juice, som fik lov til at etablere en af kædens første ti enheder i lufthavnen i 2010, fordi analyserne viste et stort potentiale. Det viste sig at holde stik, og i dag findes den danske juice-kæde over hele verden.

John Lungstrøm Khan får hver måned mellem 15 og 20 henvendelser fra virksomheder, som gerne vil etablere sig i lufthavnen, og det kan tage op mod 18 måneders arbejde med et projekt, inden en ny enhed kan åbne på stedet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069