23948sdkhjf

City 2 får bøde for vildledende markedsføring

Centerforeningen City 2 skal betale 280.000 kroner for at have vildledt forbrugerne.
Sidste år anmeldte Forbrugerombudsmanden CIty 2 for at have overtrådt markedsføringslovgivningen, og det giver nu en bøde på 280.000 kroner til centret, skriver markedsføring.dk.

Sagen drejer sig om bannere, der hang i butikscentret i Taastrup i november 2013, og hvor der med stor skrift stod ”Momsfri butik, 20 % på alle varer”. Samtidig blev forbrugerne også lovet 20 procents rabat i to avisannoncer.
Imidlertid var varer, der i forvejen var nedsatte, samt udvalgte varer og varer købt med anden rabatordning undtaget rabatten, men det fremgik kun med meget lille skrift nederst på bannerne og i avisannoncerne.
- City 2 har vildledt forbrugerne til at tro, at de fik 20 procent i rabat på alle varer i butikscentret, selvom det ikke var tilfældet. Det er i strid med markedsføringsloven og udløser derfor en bøde på 280.000 kroner til City 2, siger Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen.

- Jeg får generelt mange klager over vildledende markedsføring af tilbud og har løbende fokus på at håndhæve sagerne. Prisen er vigtig, når forbrugerne skal vælge et produkt. Derfor må virksomhederne ikke vildlede om tilbud og rabatter, fortsætter hun.

City 2 har over for Forbrugerombudsmanden beklaget, at de har kørt en kampagne, der har vildledt forbrugerne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125