23948sdkhjf

Specialøl styrker indtjeningen

For de store spillere på ølmarkedet giver specialøl mulighed for øget værditilvækst.
2015 blev et rekordår for de danske bryggerier. Ikke blot så 15 nye bryggerier dagens lys, men de danske bryggerier lancerede hele 1.298 nye øl sidste år.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Volumenøl spiller altid en central rolle for de store bryggerier, men da dagligvarekæderne har meget prisfokus på at sælge de store ølmærker, påvirker det bryggeriernes indtjening. Det betyder massiv konkurrence mellem mærkevareprodukterne fra både de danske og de internationale spillere.

Voksende interesse Til gengæld er der meget mere værdi at hente for bryggerierne i den voksende interesse for specialøl. I sin seneste årsberetning skriver Carlsberg Gruppen:

”Generelt ses der en svag forbedring i ølkategorien drevet af innovationer, øget interesse for specialøl og generelt forbedret opfattelse af kategorien.”

Læs mere på dhblad.dk:
http://dhblad.dk/specialoel-styrker-indt...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064