23948sdkhjf

Nu kan du forsikre dig mod shitstorme

Et forsikringsselskab tilbyder nu en forsikring mod hård kritik på de sociale medier.
Internettet og sociale medier gør det nemt at rose eller kritisere virksomheder, og specielt negativ omtale kan hurtigt udvikle sig.

Og mange af Danmarks 250.000 små og mellemstore virksomheder har ikke ressourcer til at håndtere kritiske indlæg.

Det fortæller Peter Jørgensen, der er salgschef hos Topdanmark Holstebro.

- Det kan jo i værste fald koste en lille virksomhed livet, hvis den ikke reagerer professionelt på kritiske indlæg - uanset om kritikken er berettiget eller ej, siger han til DR P4 Midt & Vest.

Den nye shitstormsforsikring er udviklet af Topdanmark i samarbejde med virksomheden SAFEonNET.

Forsikringen skal gennem konsulentbistand hjælpe virksomheden med at håndtere en situation, hvor den har fået ørene i maskinen på nettet.

Men det handler ikke om at hjælpe virksomheder, der decideret har svindlet eller snydt kunder, understreger Peter Jørgensen.

- Det er klart, at hvis virksomheden virkelig har begået en fejl, så skal vi jo ind og hjælpe virksomheden med at få rettet op på det, så det fremadrettet ikke sker, siger han til DR P4 Midt & Vest.

Shitstormsforsikringen hjælper blandt andet ved negativ omtale på Google og Facebook.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094